22 oktober 2012 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 22 oktober 2012 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

22 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

23 Oktober 2012 | Australië, Cairns

22 oktober 2012

Van Undara National Park naar Hughenden.

We ontbijten heel gepast in de Bush, met zwarte thee, en de koffie is slootwater.
Een gebakken eitje maakt heel veel goed. Dan is het weer tijd om te vertrekken.
Het wordt veel gravel, en tanken waar mogelijk is. Nou dat is me wat.
Het eerste tankstation blijkt gesloten, en de kroeg is ook dicht, dus geen koffie.
Honderd kilometer verderop hebben we nog een kans. Een proper huisje met Nescafe, en een tankstation.
Dan weer verder, en de eerste roadtrain komt ons tegemoet. Gewoon aan de kant gaan, want ze stuiven door. Een erg lange vrachtauto, met drie of vier wagens erachter. Stuift geweldig, en gewoon even wachten, tot het stof is opgetrokken.
Het landschap is geweldig, en met de camera op schoot rijden we verder.
Jawel, Martin moet rijden, en dan maak ik maar de foto's.
Het kost veel moeite om ze te plaatsen, bij onze verhalen, dus hou ze te goed.
Zodra het lukt ga ik alle verhalen bijwerken, met foto's.
Internet is niet overal voor handen, en als, dan gaat het traag. Het kost veel tijd. We zijn in Hughenden gearriveerd, het de zon zakt langzaam maar zeker achter de horizon. We rijden nog even een rondje door de stad, vele winkels staan leeg, vele hotels gesloten, of storten bijna in. Wat is hier aan de hand?
Wij zitten in het Royal Hotel! Inclusief een zaal met gokkasten.
Wat een verschil in dit land. Vergeet niet hoe immens groot dit land is.