26 oktober2012 - Reisverslag uit Boulia, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 26 oktober2012 - Reisverslag uit Boulia, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

26 oktober2012

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

28 Oktober 2012 | Australië, Boulia

26 oktober 2012

Van Boulia naar Birdsville.

Eerst wat over het stonehouse museum van Dick.
Een heel bijzondere man van 77 jaar, die zijn leven vult met verzamelen en beheren van een collectie dinosaurusonderdelen van miljoenen jaren oud.
Een prachtige collectie voor een beroemd museum, misschien iets voor Leiden?
Daarnaast van alles wat oud is, zie de foto's.
Hij blijft maar vertellen, en zeggen na een uur, dat we toch moeten vertrekken, wat hij jammer vindt.
Ons idee is, dat we de enige klanten van de dag zijn, en hoe dit afloopt...

Veel gezien onderweg, de dingo's, wilde paarden, van alles wat kruipt, slangen, hagedissen, emu's,
Bij aankomst in Birdsville even de auto wat stofvrij proberen te maken.
De Backery is gesloten, het vliegveld ook, en de rest van het plaatsje zit hier in de kroeg waar het erg gezellig is.
Een steak met frieten, en een mooi glas wijn, heerlijk.

Nu ik toch lekker bezig ben dan gelijk ook maar de originele bewoners de aboriginals. Elk gebied heeft grote hoeveelheden zg tribes die onderling sterk verschillen in taal en uiterlijk. Vriendelijk mannen en vrouwen en grote hoeveelheden kinderen. De kinderen gaan allemaal naar school en de volwassenen vinden hun weg binnen de laag betaalde functies. Ook hier geldt net als in Afrika dat de nieuwkomers de dienst uitmaken en de oorspronkelijke bevolking minder gedreven is en dus de restjes krijgt. gelukkig kennen ze het woord "apartheid" niet en dat is wel zo prettig. ( Martin)