31 oktober 2012 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 31 oktober 2012 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

31 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

07 November 2012 | Australië, Adelaide

31 oktober 2012

Van Rawnsley Park naar Adelaide

Ruim 550 kilometer, en weer richting zuiden. We rijden door weer een ander landschap, met veel graan en gras, dus prachtige lappendekens in allerlei kleurschakeringen.
Prachtige kronkelwegen, alles geasfalteerd door weer een wijngebied met de mooiste namen.
We stoppen in Birdwood voor het beroemde automuseum waar de mannen hun hart proberen op te halen. helaas zijn die inmiddels zo verwend, dat ze sneller klaar zijn dan gedacht.
Dan maar snel verder naar onze eindbestemming voor vandaag.
Adelaide ligt aan de kust, en is een grote stad, met zeker 1 miljoen inwoners, uitgedacht met een strak stratenplan, en pleinen. Er staan nog een aantal Victoriaanse gebouwen, tegen de achtergrond van heel veel nieuw en hoogbouw.
Het ligt aan de zuidkust, en deze week zullen we vaker aan deze kustlijn toeren.
Maar morgen eerst Adelaide bezichtigen.