7 oktober 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 7 oktober 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

7 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

07 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Zondagmorgen vanuit Sydney, naar Katoomba

Om 6 uur uit de veren. Door de klok eigenlijk 5 uur maar we willen vroeg zijn.
Koffers weer gepakt en alles past er nog in. Het is vandaag weer hoogzomer terwijl het gisteren koud en nat was en het stormde geweldig. Op een boot is dat minder. Voor ons was een groepje aboriginals uitgenodigd die ons vermaakt hebben met dansen en verhaaltjes verteld hebben hoe goed het 200 jaar geleden was. Deze mensen hebben zwaar geleden onder het juk van de nieuwe Aussies uit voornamelijk Engeland.

Na de start was het toch weer even wennen vooral links een rotonde is lastig.
De rijstijl van de Australiërs is beheerst en voorkomend. Niemands rijdt te hard en door rood rijden of lopen is absoluut ongebruikelijk. Het lijkt erop dat men hier echt rekening met elkaar houdt. Zelfs midden in de drukke stad heerst een orde die wij al een tijdje missen.Geen getoeter geen geschreeuw of beledigingen, gewoon prettig.

We gaan richting binnenland, de Blue Mountains, en overnachten in Katoomba
Na ongeveer 300 kilometer zijn we weer in een prima hotel met alle voorzieningen die we nodig hebben en zelfs meer dan dat.
Onderweg alle tijd om ergens te stoppen voor de koffie, of een mooi uitzicht.
We ervaren nu al hoe rustig het in het binnenland op de wegen kan zijn............maar het is zondag.
Morgen verder naar Tamworth.

• 07 Oktober 2012 - 15:08

Renger En Gerda Guliker:

Hallo Jose en Martin,

Leuk weer jullie reisverslag te lezen.
    Het oogt veel simpeler dan London=Capetown, maar nu is er tijd om lekker Australie goed te ontdekken.
    Zit hier nu ook nog een wedstrijdelement in?
    Veel plezier
    en tot
    schrijfs
    Renger en Gerda Guliker

• 08 Oktober 2012 - 21:14

Leonora:

Hallo luitjes, alweer een week op pad nu lekker relaxt, comfortabele auto wat wil je nog meer bijna echt vakantie. Het is een mega land moet even op de kaart kijken waar jullie rijden anders niet te volgen.
    geniet er maar lekker van en hoop dat de hitte meevalt en de airco het doet, de mijne niet in ieder geval.
    heb je hier ook niet nodig. nou luitjes heel veel plezier en tot na een paar reisverslagen weer,jullie zijn trouwens alweer lekker op dreef. groetjes bertus en leonora