8 oktober Tamworth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 8 oktober Tamworth - Reisverslag uit Sydney, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

8 oktober Tamworth

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

09 Oktober 2012 | Australië, Sydney

8 oktober 2012
Van Katoomba naar Tamworth

We vertrokken vanmorgen vanuit de bergen, toch ongeveer 1 kilometer hoogte en we gaan weer de Bleu Mountains in.
Een prachtige route langs een aantal parken met rododendrons. Je leest het wel, veel, heel veel Engelse invloeden.
Na deze tour gaan we zakken en rijden langs rivierbeddingen, dus een totaal ander landschap. Smalle gravelwegen maar dat is goed te doen als je maar een beetje snelheid houdt.
Aansluitend gaat de rit door de mooiste wijnstreek van Australie, New South Wales. Hier komen bekende wijnen vandaan en je ziet ook dat ieder wijnhuis moeite doet om er goed uit te zien voor de gasten, zelfs bijzondere restaurants zijn hier ondergebracht bij wijnondernemers. (vroeger waren dit wijnboeren maar sinds er een in de familie zit kan dat niet meer en zijn het wijnondernemers )

Het landschap begint langzaam maar zeker te veranderen.
We nemen een stuk New Engeland Highway en zien links en rechts de meest fantastische stoeterijen, er is er zelfs een met de naam Emirats, dat is duidelijk. Kilometers prachtige hekwerken, met daarachter paarden.
De temperatuur is wisselend, in de bergen rond de 10 graden, maar als je weer op normaler de naam hoogte bent, kan het kwik oplopen tot 25 graden.

Met dank voor Pim, die me aardig wat trucjes heeft geleerd, op het gebied van internet. Jose

• 09 Oktober 2012 - 10:10

Henk En Joan:

Wij wensen jullie een heeeeel mooie reis toe. Doe voorzichtig en kom veilig weer thuis

Henk en Joan

• 15 Oktober 2012 - 13:11

Pim:

Ha Martin en Jose,

Leuk avontuur! Toch maar niet met de oude Volvo, maar wel een eervolle vermelding voor mij. Bedankt!

Groeten,

Pim