13 Oktober 2012 - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 13 Oktober 2012 - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

13 Oktober 2012

Door: Martin

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

13 Oktober 2012 | Australië, Rockhampton

Vandaag van Rainbow Beach naar Rockhampton.
Bij het wakker worden beginnen we direct over het geweldige hoofdgerecht gisteravond, een soort vissoep maar dan helemaal goed. We zitten aan de oceaan, kijken er op uit maar mogen er niet in. In deze tijd van het jaar zit de zee vol met een soort jellyfish die meer dan gevaarlijk is. Denk aan een kwal maar dan een soort waarbij je snel naar de dokter moet als je gestoken wordt. Zelfs 2 soorten: de irukandji en de stinger
Na een mooi ontbijt op weg naar Rockhampton. Ruim 400 km over prima wegen dachten we. de praktijk is meestal anders en vandaag ook weer. Door het geweldige noodweer ongeveer 18 maanden geleden waarbij veel mensen omgekomen zijn, is een groot deel van de doorgaande wegen in dit gebied gewoon weggespoeld. Nu wordt er al 18 maanden hard gewerkt om de wegen weer op orde te krijgen en watergangen onder de wegen door te leggen om iets dergelijks te voorkomen. Het belang is zo groot dat er 7 dagen per week het hele jaar door aan gewerkt wordt. Het gevolg is dat we meer stilstaan dan rijden maar dat zijn we gewend toch.
Het Hotel stamt uit 1885 en dat is hier zo ongeveer het oudste gebouw van de stad. Men kan zich hier niet voorstellen dat er oudere gebouwen zijn in de rest van de wereld.
Vanavond naar het Great Westen Steakhouse ben benieuwd, morgen laten we weten hoe het was.

Martin

• 14 Oktober 2012 - 15:47

Leonora:

Hallo jongelui, nou ben weer helemaal bij vond het strand op vlieland al uitgestrekt met zo'n wagen eroverheen prachtig hoor! hier goed herfst weer lekker in het bos met de honden. Lotte is gisteren alweer 5 jaar geworden kun haast niet voorstellen zo snel dat gaat, zo groot als ze zijn krijgen geeneens brinta . groeien van de lucht. kids komen net binnen zit nu met kleine Vera op schoot en twee honden erbij is al bijna uit je pakje lief gegroeit wat een lief kind is dit maar dat zijn ze allemaal hoor. mijn cursus spaans is erg leuk lijkt mij makkelijker dan italiaans tot nu toe . moet aan't werk Vera is aan't produceren klink goed. leuk die foto's erbij wat een land. jammer dat het zover weg is. nou jullie goede reis en tot het volgende verslag .grotjes van allemaal leonora