15 oktober2012 - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 15 oktober2012 - Reisverslag uit Whitsundays, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

15 oktober2012

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

17 Oktober 2012 | Australië, Whitsundays

Wederom een dag rust. Om te duiken, voor massages en wat verder allemaal belangrijk is.
We zitten in een ressort, waar je echt vanillestokje kunt doen. Teveel om op te noemen, maar ons uitzicht is mooi, en we kunnen hier op het strand wandelen. Er staat een straffe wind, en de bootjes blijven op het strand liggen.
S'avonds slaan we ons weer door allerlei visgerechten heen in de openlucht met de maan
als enig lichtpunt.

Het gebied tot aan Cairns wordt gebruikt voor de suikerplantages.
Hierna komen de bananenplantages, en de mango 's.
Na Cairns heb je nog Cooktown, waar we overmorgen heenrijden.
Noordelijker ligt een gebied zo groot als Engeland ;Cape York Peninsula.
Een ongerepte wildernis van 200.000 vierkante kilometer.

Het klimaat is nu tropisch, en het binnenland steeds moeilijker,
ook in verband met de grote afstanden.
Goed opletten, dat er op tijd wordt getankt, veel drinken,
en in kreken oppassen voor krokodillen.

Morgen verder.

P.s. Alwyn uit Port Elizabeth, leuk dat je ons volgt.
Leonora, het wordt toch tijd dat ik mee ga op les.
team Tekadoor, greatings from Australië, and keep it cool.

• 17 Oktober 2012 - 10:06

Mars:

Pap en mam, dat ik op mijn 30ste toch nog een nieuwe uitdrukking van jullie mag leren ' Vanillestokje doen'. Ik ga hem hier invoeren. 'Faire la gousse de vanille'....
    Veel plezier en geniet van alles - dat lukt wel geloof ik.