19 oktober 2012 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 19 oktober 2012 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

19 oktober 2012

Door: Bij de aboriginals

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

20 Oktober 2012 | Australië, Cairns

19 oktober 2012

Een bijzondere dag.
We gaan eerst even Cooktown verkennen. De haven met een aantal vissersboten, en natuurlijk het museum, met het ontstaan, en de oorspronkelijke bewoners.
Dan pakken we de auto, en gaan het binnenland in naar de aboriginals.
Ze staan ons op te wachten, voorzien ons van informatie, en laten zien hoe ze speren, manden en andere attributen maakten. Er wordt gedanst, en geluncht. Hierbij komt het hele dorp nadat wij hebben gegeten want ze koken niet voor een 20 mensen. We hebben voor het eerst schildpad en zelfs zeekoe gegeten. Schildpad smaakt als kalkoen en zeekoe naar het beste rundvlees wat je je kunt voorstellen. Nu niet gelijk denken dat we hier met een stel barbaren te maken hebben. De oorspronkelijke bewoners krijgen toestemming om jaarlijks een kleine hoeveelheid van het voedsel te vangen dat ze al eeuwen eten. Op hoogtijdagen gebeurt dat dus en als wij komen is het gewoon een feestdag, vandaar!!De oudjes zijn thuis gebleven vanwege het slechte weer. Het regent ouderwets, maar dan met een aangename temperatuur.
Ook zien we de kunst die gemaakt wordt, en de opbrengst komt ten goede aan de gemeenschap, ook belangrijk.
In de namiddag ontmoeten we Willy. Een heel bijzondere intelligente aboriginal die ons vele verhalen vertelt en daarbij door het bos, en de rotsen, wandelt, en ons diverse tekeningen in de rotsen laat zien.
Deze man heeft ons allemaal aan het denken gezet over wat we aan het doen zijn en dat is voor eenieder wel eens goed.