18 oktober 2012 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 18 oktober 2012 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

17 Oktober 2012 | Australië, Cairns

18 oktober 2012

Van Cairns naar Cooktown.
Cooktown gaat er vanuit de eerste nederzetting in Australië te zijn.
Kapitein Cook en zijn bemanning verbleven hier een aantal weken om het schip te repareren.
Later werd dit plaatsje bekend om zijn goudvondsten.
18 oktober 2012

Van Cairns naar Cooktown.
Cooktown is de plaats waar Captain James Cook strandde met zijn schip de Endeavour. Ze voeren op een onderwater rif en sloegen lek. Omdat ze eigenlijk al aan de kust waren, konden ze het schip krengen en binnen 6 weken weer waterdicht maken. Cooktown was een feit en dus de eerste Europese nederzetting van de Engelsen in Australië.

Kapitein Cook en zijn bemanning verbleven hier een aantal weken om hun schip te repareren en voeren verder om vast te stellen hoe groot het eiland wel niet was.
Later werd dit plaatsje bekend om zijn goudvondsten, dat trok natuurlijk veel gelukzoekers aan en in de hoogtijdagen waren er 200 hotels op een bevolking van 4000 mensen. Na de Goldrush zijn de meeste hotels weer afgebroken of gebruikt voor andere doeleinden. Nog steeds is Cooktown een plaatsje met weinig inwoners en het ziet er uit alsof het zo kan meedoen in een film uit de jaren 50.
De enkele restaurants die er zijn hebben we getest we zijn zeer tevreden in ons bedje gestapt.

• 17 Oktober 2012 - 12:02

Gerard En Annemieke:

Wat een verschil met Londen-kaapstad. Martin, blijf je wel wakker? Groetjes uit het natte, sombere Epe. gerard en annemieke

• 17 Oktober 2012 - 21:12

Michael Hartkamp:

Hallo Martin en Jose,

Leuk om jullie weer te volgen. Ik wens jullie veel succes en geniet ervan!
    Prachtige foto's zeg.

Groeten,
    Michael Hartkamp

• 20 Oktober 2012 - 17:25

Vera:

@Mars, Columbia Sportswear, heb je de foto gezien?