6 januari 2012 Piraeus - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 6 januari 2012 Piraeus - Reisverslag uit Piraeus, Griekenland van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

6 januari 2012 Piraeus

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

06 Januari 2012 | Griekenland, Piraeus

6 januari

We gaan aan boord van de Bleu Star. Een gecharterd schip dat ons van Pireus naar Alexandria brengt. De dames met de MG zijn aan boord ondanks alle losse onderdelen en voorzien van een nieuwe radiator. We hebben de dag doorgebracht met verschillende proeven waarvan de eerste al gelijk mis ging in de bergen. Een aantal auto's bleef steken in de modder en daardoor kwam alle achteropkomend verkeer niet meer verder. Je verliest zoveel tijd dat ook de volgende proef niet te halen is. Dan maar door naar het middag traject. Onderweg blijkt dat de wegen echt spekglad zijn. Zelf in haarspeldbochten waar je 30 rijd, glij je naar de overkant van de straat. Wij maar denken dat het aan onze banden ligt en laten lucht uit. Uiteindelijk zien we dat het niet aan onze banden ligt maar gewoon aan de totaal versleten weg. Er zijn veel ongelukken op deze weg door de gladheid en de onafgebroken regen. Een deelnemer met een Datsun 240 rijdt voor ons en glijd uit om tegen een Volkswagenbus te botsen. De bijgaande foto zegt genoeg.
De jonge Engelsman kijkt naar zijn auto en zegt dat het wel meevalt. Wij denken daar anders over. Een andere deelnemer met een 8 cilinder Morgen heeft zijn chassis gebroken en lijkt uit de race. Maar zoals alles is het ook hier niet wat het lijkt. Een Morgen is een auto met een houten chassis dus als het breekt moet je naar de timmerman. Deze Fransman niet, hij laat het ding ophalen en koopt ter plaatse een andere auto en plakt zijn stickers over en heeft nu een Morgen Special. We gaan zien of de douane in alle komende landen zo weinig verstand van auto's heeft als wij denken.
Aan boord is het afzien. Het storm en regent alsof we in Schotland zijn. Behalve onze charter wordt alles binnen gehouden in Pireus en we snappen nu ook waarom.
De Engelsman met de Datsun 240 missen op een uur na de boot en gaan terug naar Engeland om vervolgens een vliegtuig te pakken naar Alexandria. Daar probeert hij een auto te kopen en dezelfde truck uit te halen als de Fransman. Afwachten.
Datsun 240 .jpg

• 09 Januari 2012 - 21:15

Vera:

Foto vd datsun is niet zichtbaar op de site. Zijn wel nieuwsgierig. Bij het volgende verhaaltje maar weer even proberen te uploaden.