Capetown, achter een biertje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu Capetown, achter een biertje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

Capetown, achter een biertje

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

03 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

29 januari Kaapstad
Zo, de laatste kilometers naar onze eindbestemming.
Volgens de startlijst mogen we pas na negen uur starten, maar we kunnen niet wachten, en besluiten gewoon eerder te vertrekken.
Geloven ook omdat Martin vanmorgen om zes uur onder de auto keek, en me melde dat de " triangel "gescheurd is, en mocht die breken, dan staan we gewoon voor Kaapstad stil, dat zou wel heel lullig zijn, wetende dat daar Vera en Bas staan met de kindjes en Fons en Marianne en Jos.
Acht uur,en wij gaan starten, met samengeknepen billen, in de hoop dat dit goed gaat.
Zo kom je nooit van het roken af.
We rijden heeeel rustig naar onze laatste TC om ons te verzamelen voor de aankomst in Kaapstad, en alles gaat nog goed.
De spanning valt wat weg, wetende dat het gaat lukken.
En daar in de verte zien  we de jongens al staan samen met Vera en Bas.
Verderop staan Fons, Marianne en Jos. Hartverwarmend, en met Martin gaat het opeens weer een stuk beter. Op de valreep zien we Ton en Gerda zwaaien, toevallig ook in de buurt, toch niet te geloven. Ze zijn hier ook op vakantie. Het lijkt wel een familiereunie.
Het feest s avonds is een goede afsluiting, en we zullen nog vele malen de verhalen vertellen over Moyale en Marsabit in Kenya, de hel van Afrika.
Nog een opmerkelijk verhaal: Max en James uit Australië waren van plan om weer terug te rijden naar Europa met hun Vauxall uit 1924, maar voor het Hotel begeeft de auto het, en zijn genoodzaakt om naar huis te vliegen in Australië. Je rijdt 16.000 kilometer, en op de laatste meter stort je auto in.
Als je de auto's bekijkt die de eindstreep hebben gehaald, zit er niet een bij zonder schade. Sommige hebben zelf een complete koprol gemaakt, en andere auto's zijn aan alle kanten gebutst.
Onze Volvo gaat met pensioen in de garage.
Een avontuur om nooit te vergeten. We gaan we deze weblog zodra we thuis zijn bijwerken met foto's, om het helemaal compleet te maken.
Dank je wel voor alle reacties, en medeleven. We hebben er een heleboel vrienden aan overgehouden, en natuurlijk een boek vol herinnering, en daar gaat het per slot van rekening om. Liefs, José en Martin.

• 03 Februari 2012 - 18:08

José D :

Gefeliciteerd ik bewonder jullie prestatie !!

• 03 Februari 2012 - 18:28

Jan En Marleen:

Jose en Martin,
    Hartelijk Gefeliciteerd met deze super prestatie. We hebben jullie met veel plezier en ontzag gevolgd. Geniet nu van Kaapstad met al jullie geliefden.

Lieve groeten Jan en Marleen

• 03 Februari 2012 - 19:44

Michael Freriks:

Goed volbracht ik zou zeggen een hoop ervaring rijker en welkom weer thuis
    wel weer genoten van jullie verhalen
    en het belangrijkste weer heelhuids thuis natuurlijk.
    groetjes je jongste broer Michael uut Terborg.

• 03 Februari 2012 - 19:45

Gerry Rob :

Proficiat met jullie geweldig succes om deze rally tot een goed einde te brengen tot in Kaapstad. Geniet met jullie gezin en bekenden. Vlug tot ziens. Groeten en liefs . Gerry en rob

• 03 Februari 2012 - 21:21

Tonny Freriks:

Hallo José en Martin,
    Wederom een fraai verslag!!
    Nog fijne dagen, en een goede terugreis!
    Groetjes!

• 04 Februari 2012 - 11:51

Willem En Marjan:

Lieve mensen,

Van harte geluk gewenst met dit prachtige resultaat. We zijn heel benieuwd naar jullie foto's die het verhaal compleet maken. Op de website moesten we het doen met de drie foto's van voor jullie vertrek.
    Geniet vooral van de lekkere temperatuur in Kaapstad.
    We hebben de laatste dagen volop zon bij heel lage temperaturen. Gisteren viel een pak (9 cm) sneeuw en vanochtend om 8.26 u haalden we de zeldzame temperatuur van -15,4 C.

Een grote doos vol met post staat op jullie te wachten. Goede terugvlucht en tot dinsdag.

W&M

• 04 Februari 2012 - 17:21

Leonora En Bertus:

Hallo luitjes leuk nog een laatste verslag te mogen lezen was toch wel benieuwd of er geen al te rare dingen die laatste dag nog even zouden voordoen je weet per slot van rekening maar nooit. Van Harte Gefeliciteerd ! Groetjes aan Vera, Bas, Luuk en Ties en gauw tot ziens Liefs xxxx leonora en bertus

• 04 Februari 2012 - 17:37

Ton En Monique:

lieve jose en martin,

gefeliciteerd met jullie super prestatie!!
    geniet nog van kaapstad, en goede thuis reis, heel veel groeten uit een syberisch rekem, ton en monique

• 05 Februari 2012 - 15:42

Wim En Geurtje:

Mega prestatie Martin en Jose.
    Met de nodige ontberingen, belemmeringen hebben jullie dit toch mooi gered. Je hebt samen als een solide team deze Challenge getrotseerd.
    Onze felicitaties en we zien jullie graag weer in Epe.

• 06 Februari 2012 - 05:31

Alwyn Du Preez :

Baie geluk.So 'n tydren is voorwaar 'n onvergeetlike ervaring. Voorspoed vir julle wat die toekoms betref.
    Alwyn
    Port Elizabeth RSA

• 06 Februari 2012 - 14:24

Margit :

Lieve Jose en Martin,

Wat een geweldige prestatie dat jullie het hebben volbracht en ondanks de ontberingen en vermoeidheid ons nog op de hoogte hebben gehouden!!!Super.

Hopelijk geneest het been van Martin spoedig en kunnen jullie echt nog genieten van Zuid-Afrika.

Liefs Margit

• 07 Februari 2012 - 10:38

Inez:

Lieve Jose en Martin, ik ben zo blij voor jullie. Zowel materiaal als bemanning nog in goede/redelijke staat. Helemaal super.
    En nu lekker uitrusten en genieten! liefs

• 08 Februari 2012 - 15:22

Tineke:

Geweldig, geweldig en nog eens geweldig dat jullie de eindstreep hebben gehaald!! Van harte gefeliciteerd Jose en Martin!!!
    Wat ontroerend dat jullie kinderen en kleinkinderen jullie op stonden te wachten. . . . en familie.
    Groetjes, ook van Hans,
    Liefs. Tineke

• 08 Februari 2012 - 16:33

David Wenman:

Great effort,
    click on the link and sign up for the newsletter when you have relaxed and fancy another adventure.

congratulations,

David.