28 januari 2012 Clanwilliams Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 28 januari 2012 Clanwilliams Zuid Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

28 januari 2012 Clanwilliams Zuid Afrika

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

28 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

We zijn weer in Zuid-Afrika en moeten nog door de hitte van de Noord-Provincie. Het was de afgelopen 2 dagen heet en nog eens heet. Temperaturen buiten tot 43 graden en in de auto ca 8 graden hoger. Alles is warm en we verlangen naar Kaapstad. De kinderen, kleinkinderen, Fons, Marianne en Jos, we gaan ze weer zien en dat voelt goed.
Het is tijd om de balans op te maken van een maand reizen door vele landen onder moeilijke omstandigheden met een auto die eigenlijk niet geschikt is voor een dergelijke reis. Er is niet veel stuk gegaan maar dat wat stuk ging bleek hardnekkig. En je hebt altijd de verkeerde onderdelen bij je, die niet stuk gaan.
De foto's hebben we in een bestand gezet en zullen we bij de verslagen plaatsen zodat het geheel ook een logische indeling krijgt voor ons.
Door de ontsteking in mijn been van het gas geven en remmen is in de loop van de tijd een echt probleem geworden maar zal snel verdwijnen als we niet meer iedere dag honderden en nog eens honderden kilometers moeten rijden.

We hebben vrienden gemaakt en mensen beter leren kennen. Naarmate het moeilijker wordt, gaat de dunne schil er vanaf en zien we de ware mens achter de façade. Wij weten inmiddels dat deze rally geschikt was voor 4 wiel aangedreven auto's, liefst nieuw en van een degelijke makelij. Voor onze Volvo was het allemaal iets te veel. Daarom denken we dat we een prestatie geleverd hebben van de bovenste plank.
Mijn besluit om Peking/Parijs volgend jaar niet te gaan rijden staat vast. Dus het volgende reisverslag van ons komt niet uit Peking maar Uit Australie waar we in Oktober naartoe reizen en een maand door de mooiste gebieden zullen rijden.

Het maken van een (bijna) dagelijks verslag is voor ons nieuw en het lijkt soms op de Japanner die thuis gaat kijken waar hij overal geweest is. De reis gaat snel, problemen moeten snel worden opgelost omdat de karavaan gewoon doortrekt en een achterstand van meer dan 1000 kilometer heb je binnen 24 uur bereikt.

Dank voor jullie fijne reacties en medeleven als het eens iets moeilijker ging.

Martin & Jose Aaldering

• 28 Januari 2012 - 18:06

Gerry En Rob:

Geweldig , wij krijgen met de dag meer bewondering voor jullie. Nog even volhouden en je bent in Kaapstad. Veel liefs gerry en rob

• 28 Januari 2012 - 18:30

Anneke +Jos Moorman:

Lieve José en Martin, we vinden het een fantastische prestatie van jullie en van de Volvo dat jullie morgen in Kaapstad aan komen
    De laatste 300 km gaan jullie zeker halen en daarna lekker uit rusten
    Liefs van Anneke en Jos

• 28 Januari 2012 - 18:53

ONIXX Lichtenvoorde:

Nogmaals CHAPEAU !!
    wat een prestatie van jullie maar ook van de good old VOLVO !!
    Geniet straks van Kaapstad en vergeet niet van een goed glas wijn van de streek te drinken om jullie prestatie te vieren.

kitty&hans

• 28 Januari 2012 - 20:16

Puck En Jan 't Hart:

Weer een mooi verslag vandaag over jullie ervaringen in de Afrika-rally. Een enorme prestatie van jullie en de oude Volvo 544. Het zal geregeld best zwaar zijn geweest voor "Mens en Machine". Zo drukte Pim dat zo mooi uit in zijn verhalen van de rally.
    We wensen jullie nog veel sterkte en succes op de laatste rally-dag morgen. En behouden aankomst in Kaapstad!
    Leuk dat er door zo'n rally een contact ontstaan is met jullie.
    Hartelijke groeten, Puck en Jan 't Hart

• 28 Januari 2012 - 20:42

Jan En Marleen:

Steeds weer is het genieten van jullie reisverslag. Ik Kan me erg goed voorstellen dat jullie uitkijken naar de finish. Wel super dat jullie gekozen hebben voor de reis en niet voor de prijs. Voor ons zijnjullie winnaar bij het halen van de finish. Het is wel Jammer dat jullie nu al beslissen om Peking Parijs niet rijden(grapje). Nu nog het laatste stukje. Veel succes voor mullie en voor de auto. Lieve groeten Jan en Marleen.

• 28 Januari 2012 - 21:36

Basveraluukties:

Joehoe!!! we zien elkaar al over 12 uur. Jullie zullen daarna wel 3 dagen willen slapen. Maar eerst gaan we een feestje vieren. Zweef maar mee op de adrenaline. Xxx

• 28 Januari 2012 - 22:04

Boorzalf:

Super gedaan SAMEN!!!
    Een endurance voor het eerst uitgereden in jullie oldtimer.
    Het doel was dit keer belangrijker dan de weg:
    Je moet het EEN keer gedaan hebben.
    RESPECT!!!!!!!!!,
    ook voor Gerbrand van Lohuizen voor het enduring prepareren van jullie veel geplaagde kattenrug.

• 28 Januari 2012 - 22:33

Ton En Monique:

lieve avonturiers, wat een verhalen, wij vinden het super dat jullie dit toch maar gedaan hebben, en jullie "oude" dame dit heeft vol gehouden,
    voor de laatste etappe nog veel geluk! een dikke knuffel en ton en monique

• 28 Januari 2012 - 23:27

Leonora En Bertus:

Hallo Globetroters , is nu 12 uur middernacht kijk nog maar eens even of er een berichtje is binnen gekomen zie ineens 3 nw. verslagen wat een reis en dat jullie nog zo de moed erin houden had vanmiddag een sms gestuurd diverse keren mislukt maar uiteindelijk begin vd avond verzonden hoop ik. jullie zullen nu toch wel in/of vlakbij kaapstad zijn en nu lekker in een goed bed op een oor liggen nou het is jullie gegund jullie hebben een geweldige prestatie geleverd en nu fijn samen met de kids. geniet er maar van, maar ik mis jullie wel en hoop jullie gauw in ned. te zien. bedankt dat we hebben mee kunnen reizen mooie verslagen hoor! nou luitjes veel liefs en slaap lekker xxxx leonora en bertus

• 29 Januari 2012 - 07:16

Marianne & Fons:

De laatste loodjes wegen het zwaarst zegt het spreekwoord, maar volgens ons hebben jullie het zwaarste deel inmiddels achter de rug.
    Terwijl we dit zitten in te kloppen moeten jullie de tafelberg wel haast kunnen zien.
    Wij zijn er in ieder geval bij, tot straks en welkom in de Kaap.

Hartelijk groet,

Marianne en Fons

• 29 Januari 2012 - 08:28

Tom En Rosalie :

Lieve doorzetters. Zowel auto als lichaam hebben de slijtageslag toch overleefd. En de geest is zeker weer verrijkt met vele onuitwisbare indrukken. Wij hebben genoten van jullie reisverslagen en wat zullen jullie blij zijn als jullie Kaapstad bereiken. Voor ons zijn jullie grote winnaars en helden en we hopen jullie binnenkort weer te zien. Nu eerst maar lekker uitrusten. Lieve groeten van Tom en Rosalie

• 29 Januari 2012 - 16:17

Kitty&hans:

Jose&Martin
    Gefeliciteerd met de geweldige prestatie!!
    Ook hulde aan Jos Moorman van Moto Classic, deze vakman zorgde voor de finishing touch van de Volvo.
    Goede preparatie betaald zich terug!

• 29 Januari 2012 - 16:20

T.Freriks:

Martin en José, Proficiat met jullie prestatie van de bovenste plank!!!

• 29 Januari 2012 - 16:22

Johan En Hennie:

Net terug van vakantie hebben we
    julie reisverslagen achter elkaar gelezen.
    Tjonge tjonge wat een reis en wat een uithoudingsvermogen, van zowel van jullie als de auto. Petje af.
    Wat wordt het als jullie thuis zijn, boerenkool, snert of andijvie, zeg het maar!!!
    Lieve groet uit 't Harde

• 29 Januari 2012 - 20:28

Wim En Nel:

Wim is vandaag gestart in de Wintertrial richting Trieste door de sneeuw en over de Alpen. Misschien tot in okt. Hopelijk gaat alles goed en een fijn weerzien gewenst en een goede reis naar huis.
    Groeten Nel

• 29 Januari 2012 - 20:36

Francis En William:

Jose en Martin,
    Mooie verslagen van jullie reis.
    Zet hem op, nog de laatste loodjes, het gaat jullie lukken!

• 30 Januari 2012 - 07:21

Claudia:

Gefeliciteerd! Jullie hebben het gehaald, en hoe!! En nu lekker genieten en bijkomen... dat hebben jullie zeker verdiend. Bedankt voor de mooie verhalen en tot gauw.
    Groetjes uit Arnhem.

• 30 Januari 2012 - 10:17

Puck En Jan 't Hart:

Jose en Martin,

Enorm gefeliciteerd met het uitrijden van de rally en het halen van Kaapstad. Een geweldige prestatie van jullie en de oude Volvo! "Mens en Machine" hebben het toch maar weer volbracht. Ja, een "kattenrug" blijft een beste auto, we weten er alles van.
    Nu lekker uitrusten en van Kaapstad genieten. En afkicken van het alsmaar rijden.
    Renger en Pim waren ook ontzettend blij dat ze het gehaald hebben met de BMW.
    We wensen jullie alle goeds, ook bij volgende rally's. Leuk dat dit contact er was. We hebben genoten van jullie reisverslagen.
    Hartelijke groeten, Puck en Jan 't Hart

• 30 Januari 2012 - 18:24

Tineke:

Inderdaad hebben jullie een geweldige prestatie geleverd met jullie volvo!!!! Heel veel sterkte in jullie broeikas, te warm om bruin te worden? Nog even en ik hoop dat jullie weer gezond en wel in Epe arriveren!!!.Groetjes, ook van Hans,
    Liefs Tineke.

• 30 Januari 2012 - 23:07

Michael Hartkamp:

Gefeliciteerd!!
    Top prestatie geleverd en wat was het leuk om dat via de updates hier te mogen volgen!! Eens kijken of de foto's straks matchen met het beeld dat je automatisch creëert bij het lezen van de verslagen.

Martin & Jose gefeliciteerd en nu lekker genieten ;)

Groeten
    Michael

• 31 Januari 2012 - 12:27

Maddy Den Ouden:

Tjonge, ik had er geen idee van wat er tijdens jullie reis gebeurd is.Het is gewelidig, dat je dit samen hebt mogen beleven. José ik hoor wel meer van je als je weer terugbent.Na de tocht door Afrika wacht jullie een heuse Elfstedentocht.

Lieve groet, Maddy

• 31 Januari 2012 - 16:58

Willem En Ellen:

Jullie zijn KANJERS!
    Wat een geweldige prestatie en wat heerlijk dat jullie nu eindelijk in Kaapstad zijn aangekomen! Geniet ervan en ga maar vast nadenken waar jullie de schaatsen hebben gelaten, want hier vriest het behoorlijk. We hopen jullie verhalen snel eens "live" te horen.