26 Januari 2012 Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 26 Januari 2012 Windhoek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

26 Januari 2012 Windhoek

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

26 Januari 2012 | Namibië, Windhoek

26 Januari 2012 van Tsumeb naar Windhoek

Wij korten de lengte in door over asfalt naar Windhoek te rijden omdat de wegen ons bekend zijn en we gewoon geen zin meer hebben om ergens in de wildernis stil te staan. Met ons nog een aantal auto's die gewoon naar Kaapstad willen, verder geen gezeur. Jose laat boekjes achter bij de plaatselijk school en we maken ons op voor vertrek.

Uiteindelijk blijven de teams Guliker/'t Hart, Munne en Aaldering bij elkaar om gezamenlijk naar Windhoek te rijden.
Voor vertrek halen we de auto nogmaals leeg en laten veren en olie en andere zaken achter. We worden makkelijk en denken het allemaal niet meer nodig te hebben. Nog even langs de gereedschaps-winkel voor een paar sleutel. Olie bijvullen, tank vol en ramen schoon. Een ruitenwisser heeft het begeven en nu verder met een enkele ruitenwisser, gelukkig aan de bestuurderskant maar het gaat toch niet regenen.
Windhoek heet waarschijnlijk zo omdat het er altijd waait en nu dus ook. Het wordt steeds mooier en warmer en we kijken uit naar de stad en het goeie hotel. Met deze temperaturen is ruim 450 Km toch ook best wel veel.
Vanavond gezellig gegeten in een prima restaurant in de stad met bovengenoemde teams. De diverse rally's worden vergeleken en dan blijkt dat onze eigen Bart en Jolijn Rietbergen met hun team het helemaal niet verkeerd doen. Bij Phil is iedere vorm van contact of medeleven achtergebleven in Engeland.

Morgen van Windhoek naar Ai-Ais maar ik verwacht dat wij een alternatieve route gaan rijden en een ander hotel zoeken. Zuidelijk van Windhoek wordt het na de middag zo heet dat het verstandig is om vroeg te starten en zo snel mogelijk richting Zuid Afrika te rijden. We nemen wat meer de tijd, en gunnen ons een koffiestop.De route naar Ais Ais blijkt goed te doen, en de graffelwegen zijn breed, en glad, dus is het voor Martin leuk om deze toch te rijden, met veel stofwolken achter ons komen we aan in Ais Ais.
Het is hier in een vallei bloedheet, en gaan verkoeling zoeken in het zwembad. De temperatuur van het water schat ik op 40 graden, dus dat wekt niet echt. Dan maar een biertje, en onder de koude douche.

Martin