24 januari 2012 Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 24 januari 2012 Lusaka - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

24 januari 2012 Lusaka

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

24 Januari 2012 | Zambia, Lusaka

24 januari 2012

Van Lusaka naar Livingstone Zambia.

Het geld is op en in Zambia kun je niet met dollars betalen dus eerst naar de bank. Uiteindelijk lukt het om een kilo Zambia geld te krijgen en een vracht dollars. We spreken ondertussen met een aantal inwoners en zij beklagen zich over het feit dat de Chinezen hun grondstoffen komen opgraven en dat met eigen mensen doen inplaats van de inwoners te gebruiken. Later blijkt dat de Chinezen hun kleinere boefjes sturen die de keuze hebben om in de Chinese gevangenis te zitten of mee te helpen de mineralen in Afrika te verzamelen. De meeste kiezen voor het laatste en inmiddels wonen in Afrika meer Chinezen dan blanken. Men is het er nog niet over eens wat het beste is, de ontwikkelingshulp was veel minder complex voor ze, de Chinezen stellen eisen en dat kan op termijn lastig worden.

• 25 Januari 2012 - 18:52

Henk & Adri:

Wij zijn jullie uiteraard blijven volgen, ook via site van de organisatie, en het lijkt wel een spannend boek! Welke rally biedt hierna nog uitdaging, het worden allemaal ritjes rond de kerk. Nog veel plezier verder want dat jullie heelhuids overkomen is voor ons geen vraag.

• 25 Januari 2012 - 19:17

Fons Aaldering:

Hallo zandhazen !
    Wat een verhalen allemaal......
    Jullie zullen volgend jaar wel weer met zeilvakantie gaan denk ik?!
    Ik sta klaar om te vertrekken naar Kaapstad teneinde jullie een ietwat deftige ontvangst te verzorgen. Mijn Marianne heeft al kwartier gemaakt, de gladiolen zitten in de tas, maar......waar moeten we zijn en hoelaat? Zijn er kleding voorschriften of kunnen we in de korte broek verschijnen? Kortom; communicatie svp.
    Wens jullie nog een beetje geluk op het laatste stuk en tot zaterdag.
    Fons

• 25 Januari 2012 - 20:22

Puck En Jan 't Hart:

Beste Jose en Martin,

Vandaag weer een reis verslag van jullie. Erg leuk om te lezen. Intussen al heel wat verhalen van Renger en Pim gelezen. Je hebt wel doorzettingsvermogen nodig op een dergelijke reis. Bewonderingswaardig!
    Mooie foto gezien van jullie in de PV 544 onderweg naar Lusaka. Leuk!
    Gezien dat jullie in Epe wonen. Misschien aardig te vermelden dat onze Amazone de eerste 5 jaar van iemand uit Epe is geweest, onderhouden bij garage Ten Raa, Hoofdstraat 6 in Epe.
    We wensen jullie nog veel sterkte en plezier tijdens de laatste rallydagen!
    Groeten, Puck en Jan 't Hart.

• 25 Januari 2012 - 20:22

Puck En Jan 't Hart:

Beste Jose en Martin,

Mooie foto gezien van jullie in de PV 544 onderweg naar Lusaka. Leuk!
    We wensen jullie nog veel sterkte en plezier tijdens de laatste rallydagen!
    Groeten, Puck en Jan 't Hart.

• 25 Januari 2012 - 20:49

ONIXX Lichtenvoorde:

Hallo Jose&Martin

CHAPEAU voor jullie doorzettingsvermogen!!

kitty&hans

• 25 Januari 2012 - 21:13

Annekevanginhoven@ho:

Hallo Jose en Martin,

We genieten van jullie reisverslagen, nog even de kiezen op elkaar en dan feesten.
    Wat we hebben kunnen zien is, dat jullie toch langs onze woonplaats in Ethiopie zijn gereden.
    Hou auto en jezelf heel en doe ons straks verslag van jullie avontuur,
    groetjes Wim en Anneke van Ginhoven

• 25 Januari 2012 - 22:47

Mars:

Lieve ouwelui,
    Geweldig! Weer even jullie laatste verhalen gelezen, het werd inderdaad wel weer tijd voor een update. Ik begreep dat Tanzania mooi was? Over 2 maanden staan Em en ik hopelijk op de Kili! Geniet nog even, voor jullie het weten ben je weer thuis ( of op Mallorca, hihi). Ik ben vanaf morgen weer een week in München aan het werk maar in gedachten ben ik samen met Veer, Bas en de kids bij jullie welkoms commitee. Kus,
    Trotse dochter nr.2

• 26 Januari 2012 - 10:10

Willem En Marjan:

Dank voor de vele mailtjes, die ons goed beeld verschaffen hoe het er in Afrika aan toe gaat.
    Met nog een weekje te gaan lijkt ons dat het einddoel op prettige manier wordt gehaald.
    Wij beginnen komende zondag aan de winter met voorlopig een week matige vorst. Dat staat ver van jullie.
    Succes de laatste rallye-dagen en tot volgend bericht.
    W&M

• 26 Januari 2012 - 18:40

Rob Ger Jan Marleen:

Hallo José en Martin,

Wat een mooie verhalen. We genieten er enorm van. We vinden het ook super te lezen dat jullie gaan voor de reis en niet voor de prijs. Die wijsheid volgen wij ook en je kunt dan ook veel meer genieten van je omgeving, mensen en cultuur. We hebben jullie gemist met de reunie die erg gezellig was. Er ligt een mooi boek en dvd op jullie te wachten ( als je betaald hebt natuurlijk). Lieve groeten van ons allen Ook van Nel en Wim.

• 26 Januari 2012 - 18:55

Tineke:

Je zou een hernia krijgen van al dat geld! Geweldig dat jullie zoveel meemaken, wel verlang ik ernaar jullie te zien of te spreken. Gr. H + T.