18 januari 2012 Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 18 januari 2012 Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

18 januari 2012 Nairobi

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

18 Januari 2012 | Kenia, Nairobi

18 januari.

De eerste rustdag!!!!
Na 18 dagen werd het ook wel eens tijd.
We hebben van 5 tot 8 geslapen en de mannen wachten op ons om de auto van de truck te halen. Ze moeten verder. Er is een groot team technische mensen opgetrommeld om van de puinhopen weer auto,s te maken. De organisatie is perfect, alles wordt geïnventariseerd  zodat de spullen gehaald kunnen worden in de immens grote stad. Meerdere auto,s gaan op pad en alles verloopt soepel. De  gehele voorraad schokdempers wordt aangevoerd. lasapparaten, bedenk het maar, het is er. uitlaten worden gelast, banden in grote hoeveelheden besteld en hele was ploegen proberen het stof dat in cement is verandert van de auto's te krijgen. Onze oude Volvo blijkt nog een kapotte schokdempers te hebben opgelopen tijdens de rit op de truck. raar eigenlijk dat je niet rijdt en toch schade oploopt. Het afrekenen met de truckchauffeur gaat moeizaam. er is telkens een reden om nog meer te vragen. Als alles geregeld is, verteld hij dat hij 4 vrouwen heeft maar dat er nu eentje is weggelopen omdat hij altijd in de Bush zit, niet getreurd, er blijven er nog 3 over. Gelukkig werken ze allemaal dus de 8 kinderen is ook geen probleem. Het afscheid is zeer vriendelijk in tegenstelling tot de moeizame onderhandelingen wat natuurlijk ook een spel is, wij zijn per slot van rekening de gekken die zonodig door hun land moeten crossen.
met de auto gaat het weer ietsje beter. De nieuwe onderdelen doen hem of is het een haar? Goed.
Zelf heb ik de filter verwisseld en/of gereinigd.De hele checklist wordt afgewerkt terwijl de monteurs hun best doen alles uit te voeren.

Inmiddels is het halftien in de avond en het werk nadert zijn afronding.
Wij zijn redelijk optimistisch en gaan lekker vroeg naar bed omdat de troepen morgen weer volta's en met nieuw elan proberen het verre Kaapstad te bereiken.

Wij willen jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties op onze schrijvelarijen Jullie reacties zijn voor ons erg belangrijk, zeker als we er een beetje doorzitten maar dat komt niet erg veel voor.

Martin En José

• 18 Januari 2012 - 18:56

Henk En Joan:

WE volgen jullie reis op de voet. Super spannend. Heel veel rij plezier.

• 18 Januari 2012 - 19:55

Tom En Rosalie :

Wat zullen jullie naar een "rustdag" verlangd hebben! Nou ja, rustdag, maar in ieder geval is de auto en naar wij jullie ook weer een beetje opgekalefaterd. Good luck voor de komende dagen en we blijven jullie volgen.

• 18 Januari 2012 - 20:18

Alwyn:

Ek 67jr oud en woon in Port Elizabeth in Suid-Afrika. Ek is gek oor oukarre en besit self drie, nl . 'n 1962 Jaguar Mk2 2.4lt,1970 VW 1600cc Kewer en 'n 1975 Mercedes Benz 280 E outomaties.
    Ek volg die rally nou al van die begin af maar het pas eers op jul verslae afgekom. Ek is veral beindruk met Max en James Stephenson en hul 1923 Vauxhall.

Stuur asb. elke dag se verslag aan my ook. Ek volg jul vordering met entoesiasme.

Toe ek 'n jongman was was die Volvo ( soos julle s'n) my meesbegeerlike kar ( auto) , maar ek het nooit genoeg geld verdien om een te kon koop nie, alhoewel hulle taamlik algemeen 2de hands beskikbaar was hier in SA.

• 18 Januari 2012 - 22:34

Jan En Marleen,:

WIj genieten van jullie verslagen en we vinden het ook erg goed dat je na een lange en vermoeiende dag steeds weer de tijd maakt om alles op te schrijven. Veel succes voor de komende dagen en we blijven van jullie genieten.