22 januari 2012 Mpika - Reisverslag uit Mpika, Zambia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 22 januari 2012 Mpika - Reisverslag uit Mpika, Zambia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

22 januari 2012 Mpika

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

22 Januari 2012 | Zambia, Mpika

22 januari 2012

Mpika Zambia.

Het is een lange weg zonder veel aantrekkelijks. vlak land en weinig verkeer over een prima asfaltweg. We overnachten in een soort barakkenkamp maar ze noemen het bungalows en het bed is verschrikkelijk. Op dezelfde camping staan 2 Duitser die met hun oude diesels de hele wereld bereizen, het kan dus toch nog gekker. Het eten is verrassend lekker en dat verwacht je niet in een dergelijke accommodatie om het woord negorij maar niet te gebruiken.( mag dat nog,negorij?)

We hebben het daglicht gebruikt om de imperiaal van de Volkswagen Karmann af te schroeven en achter een ""bungalow"" te parkeren, eens kijken of hij morgen sneller gaat zonder zijn opbouw inclusief reservewiel.
In de nacht worden we wakker van een ongelofelijk onweer, nu weten we meteen waarom het hier zo groen is.

Morgen naar de hoofdstad Lusaka, het Intercontinental, we zijn benieuwd.

Martin