25 januari 2012 Tsumeb - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 25 januari 2012 Tsumeb - Reisverslag uit Tsumeb, Namibië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

25 januari 2012 Tsumeb

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

25 Januari 2012 | Namibië, Tsumeb

25 januari 2012 Livingstone naar Tsumeb

De watervallen zijn wederom fantastisch en nu in het regenseizoen de volle breedte van 7 Km.
Vandaag vroeg uit de veren op weg naar Tsumeb. Niet veel te beleven onderweg behalve dat het geweldig kan onweren en de auto's gewoon stil gaan staan. Bij een tankstation worden de twee Engelse dames ontdaan van hun mooie camera terwijl ze zitten te eten. De auto stond iets uit het zicht en zo gaat dat hier. Ons slot van de portieren is al langer stuk ondanks dat er voor vertrek een nieuwe ingezet is dus we verliezen de auto geen moment uit het oog. Onderweg komt er plotseling rook uit het dashboard en stoppen we om vast te stellen dat er een relais is doorgebrand. We zoeken de kist met elektrische onderdelen en beseffen nu pas dat deze al in Saudi Arabië gestolen is gelijk met de gereedschapskist. Niet gemerkt, niet gemist dus geen probleem. Alles doet het nog behalve de koplampen maar die worden in deze landen toch bijna niet gebruikt. Het lijkt wel alsof de verlichting uit het stopcontact moet komen zo zuinig zijn ze er hier mee.
In Tsumeb lijkt het net alsof we een Duits dorp binnen rijden. De mensen spreken Duits en we zien voor het eerst tijdens deze reis karbonades, worstjes en zo meer. Na alle rijst is dit weer eens iets anders. Het toetje bestaat uit chocolade-mouse, ijs en vruchtjes uit blik van Delmonte. Echt jaren 60.
Pim is zo aardig geweest om onze verhaaltjes in de juiste volgorde te zetten en daarmee hebben we orde in de tent. Vroeg naar bed want morgen is onze langste dag en met ruim 1000 km een waar genoegen.

martin

• 28 Januari 2012 - 20:28

Jan En Marleen:

Een topprestatie en ik kan me goed voorstellen dat jullie uitkijken naar het eindpunt. Geweldig dat jullie hebben gekozen voor de reis en niet voor de prijs. Nog even volhouden zowel voor jullie zelf als voor de auto. Jammer dat jullie Peking Parijs niet willen doen (grapje) Heel veel lieve groeten,
    Jan en Marleen.