1 januari 2012 Op naar Frankrijk - Reisverslag uit Calais, Frankrijk van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 1 januari 2012 Op naar Frankrijk - Reisverslag uit Calais, Frankrijk van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

1 januari 2012 Op naar Frankrijk

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

01 Januari 2012 | Frankrijk, Calais

1 JANUARI,
Om 6.38 gaat het alarm af in het hotel. Dankzij enkele feestvierders zijn we klaar wakker. We pakken onze spullen razend snel in en staan vervolgens buiten om vast te stellen dat de meeste feestvierders in pakken als AAP, Giraf, of leeuw zijn uitgedost en straal bezopen. De ""dames"" zien er uit zoals wij ze eigenlijk niet willen zien,of toch?
Van slapen komt niets meer,dus wachten we op het ontbijt. Iedereen een goed jaar en veel geluk en op naar het Brooklands Museum voor de scrutenering.
Dat gaat gelukkig snel en makkelijk, alles zit in de auto wat voorgeschreven is en zelfs nog vele extra kilo's aan onderdelen en andere rotzooi die we hopelijk niet nodig hebben. De Engelsen hebben gevoel voor ouwe auto's en komen dan ook in grote getale samen met ons in de regen staan. Instructie, uitleg over allerlei technische zaken en do's en don't's. Iedereen staat op tijd klaar en we worden afgeschoten richting Londen. In Londen mogen we parkeren voor The House of Parlements en dat is prettig midden in de stad. Aansluitend een snelle hap bij de beroemde Red Lion en als een normaal mens gaat slapen, starten wij de grote London/Cape Town rally.
Het begint goed met verschillende testen in bossen waar je normaal alleen met lieslaarzen kunt komen. Vervolgens een lange rit door Kent. Dit is het enige kaartlees traject van de hele rally. Spannend om in het donker precies de goede paadjes te vinden, en komen terecht bij een landheer achter op het erf tussen het vee. Blijkt ook nog de goede weg te zijn. Typisch iets voor de Engelsen. De smalle weggetjes zijn geweldig, we doen alsof we de enige zijn en glibberen met een prettige snelheid door het landschap. Soms gaat het mis en dat is nu dus ook weer het geval. Een Engelsman parkeert zijn auto tegen een boom en we weten niet of we hem nog terug zien.Nee nooit meer gezien, en hij blijkt met een proces bezig te zijn om nog wat van zijn inschrijfgeld terug te zien. Zuur als je bedenkt dat je nog geen 100 km van huis bent voor een rit van ruim 14.000 km.
De eerste schades zijn binnen en de kop is er af.
Om 03.40 op de ferry naar Calais. We slapen 2 uur op een bank en starten voor het volgende traject door Frankrijk.

• 03 Januari 2012 - 09:49

José Dehue:

Heel veel succes en vooral sterkte na deze korte nachtjes !! x

• 03 Januari 2012 - 20:31

Martin:

zet 'm op, ik zie jullie morgen passeren tussen Firenze en Ancona

• 04 Januari 2012 - 20:09

Leo:

Hoi Martin en José,
    Mooi begin in het nieuwe jaar, ik wens jullie veel gezondheid en succes. Blijkbaar is jullie start van de ralley nooit zo succesvol maar ik begrijp dat het vehikel nog rijdt. Veel plezier en geniet ervan, we blijven jullie volgen.
    Groetjes,
    Leo en Nel