5 januari 2012 Griekenland - Reisverslag uit Kaména Voúrla, Griekenland van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 5 januari 2012 Griekenland - Reisverslag uit Kaména Voúrla, Griekenland van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

5 januari 2012 Griekenland

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

05 Januari 2012 | Griekenland, Kaména Voúrla

5 Januari,

Direct na aankomst een prima lunch besteld en een flesje wijn doet daarna wonderen, even bijslapen nu het nog kan.
Goed geslapen aan boord, door de beweging van de boot slaap je binnen seconden. De organisatie is de hele avond aan het rekenen geweest en de starttijden blijven veranderen. Half negen, iedereen is klaar wakker en het ontbijt al achter de kiezen. We zijn benieuwd naar Griekenland. Een expresso voor 3,5 euro is aan boord normaal. Omdat we dit jaar al een keer in het land zijn geweest wisten we al dat de prijzen onterecht hoog zijn en de service beroerdt,,, ja met DT.
Het regent en het is koud. We beginnen op een snelweg waar een groot bord staat dat de EU hier 800.000.000 euro voor betaald heeft, ja 800 miljoen. Na 10 kilometer wordt er tol?? geheven en dat gaat zo een poosje door. De poortjes zijn nieuw omdat de Grieken ze eenvoudig omver reden. Nu zijn ze van Siemens en als je er nu tegenaan rijd dan moet je op flinke schade rekenen en ze geven niet mee zoals de vorige. Het binnenland van Griekenland ziet eruit alsof je in Albanie bent. De kroegen zitten vol en dat is het dan. Je ziet hier meer hutjes waar mensen wonen dan in welk ander land in de EEG. Wij vragen ons af: als de Grieken de kluit zo belazerd hebben, waar is dat geld dan?
Genoeg over de Grieken, ze hebben geweldige bergen met een heleboel sneeuw.

De test was weer geweldig en de meeste deelnemers zijn in de fout gegaan, wij dus ook en dat kost strafpunten.
Even naar de auto: af en toe voelt het alsof we op Duindigt rijden met een ezel. We worden ingehaald tijdens de testen maar gelukkig rijden die snelle dingen ook fout en dat kost punten. Met onze Volvo kun je eenvoudig geen snelle tijden rijden en gaan we ,zoals eerder vermeld, voor de rit naar Kaapstad.
Zo is er een Belgisch team met een hele snelle Porsche 911.
Daar horen drie fourwheeldrives bij, die volgepakt zijn met onderdelen en banden voor de Porsche. s'avonds gaat de Porsche op de krik, alle wielen gaan eraf, en de Porsche wordt helemaal opnieuw opgebouwd voor de volgende dag. Er wordt niets aan het toeval overgelaten.
Wel hebben wij ook ons voordeel hiervan, want daarnaast hebben ze ook een koelkast met lekkere fois grass, spaanse ham, champagne, en koude biertjes. Echte Belgen.

Inmiddels zitten we in Kamena Vourla en het lijkt op een uitgestorven Zandvoort.

Morgen verder naar Pireus aan boord van een schip dat ons naar Alexandria brengt.

Martin

• 06 Januari 2012 - 10:53

Willem En Ellen:

Leuk om jullie verslagen te lezen!
    Jullie hebben in de eerste week al de nodige avonturen beleefd! De weg in Griekenland die jullie beschrijven van 800 miljoen Europees geld kunnen we ons nog goed herinneren van de rally naar Bhutan; voor jullie dus ook al bekend terrein! Fijn dat de Volvo het zo goed doet; blijf op de weg!
    Liefs, Willem en Ellen

• 06 Januari 2012 - 15:00

Tineke Ketelaar:

Leuk om jullie vanuit Frankrijk te volgen. Duim dat jullie de eindstreep hoe dan ook halen.

Groet uit een zonnig Frankrijk
    Tineke

• 08 Januari 2012 - 15:51

Leonora En Bertus:

Hallo luitjes, jullie gaan als een speer ben blij dat de auto het nog doet geen gekke fratsen meer uithalen dus. belangrijk is Capetown te halen. veel plezier hou de boel heel en wij genieten thuis een beetje mee liefs Leonora en Bertus

• 08 Januari 2012 - 18:27

Richard & Nicola:

Best of luck with the rest of the rally in Africa - watch out for the big rocks and remember Bolivia!!!

Richard & Nicola
    London

• 08 Januari 2012 - 18:43

Leonora En Bertus:

P.S. heb er een geweldige leeslamp bij en malen dat die doet!!!!! ha,ha,ha, groetjes leonora

• 08 Januari 2012 - 21:05

Tonny:

Martin en José,
    Leuk om jullie avonturen te volgen,veel succes!!!
    Groetjes!!!