4 januari 2012 Firenze - Reisverslag uit Rome, Italië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 4 januari 2012 Firenze - Reisverslag uit Rome, Italië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

4 januari 2012 Firenze

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

04 Januari 2012 | Italië, Rome

4 Januari,
De auto rijdt gewoon geweldig, zeker gezien de capriolen die we er gisteren mee gemaakt hebben. Hij is uiteraard iets lichter geworden en er trilt iets aan de onderkant maar bij de eerste rustdag gaan we hier eens op ons gemak naar kijken. Vanochtend vroeg op en een aanloop naar de test in de bergen.
Op een gewone weg, zonder ook maar de minste haast, rijdt een tweetal Engelse dames met een MG Z special rechtdoor over een rotonde vol tegen een muur. Het gebeurt voor onze neus. de dame aan het stuur stapt uit en is eerst erg boos op zichzelf en begint daarna te huilen. Heb haar even in mijn armen genomen en ook de navigator aan eenzelfde behandeling onderworpen. Normaal ben ik niet zo hunkerig maar hier was het even nodig en het deed de dames zichtbaar goed. Ondertussen staan we wel met z'n allen midden op een rotonde de Italianen tegen te houden die dringend naar hun werk moeten. We hebben een Amerikaan met een soort tank aangehouden en gevraagd om de auto van de rotonde te trekken, en toen werd het komisch. Ik zeg tegen de man dat hij even moet rondrijden en om vervolgens met een sleepkabel de gestrande auto van de weg af te trekken . Hij rijdt vervolgens rond en gaat aansluiten achter in de file staan die we zelf veroorzaakt hebben. Hoe slim kun je zijn.
Wij konden niets meer doen want de koelvloeistof lag op straat en de voorwielen stonden wel 20 cm naar binnen het hele front lag op het asfalt. Ben je een jaar aan het voorbereiden, gooi er bakken met spaargeld en tijd in, kom je niet verder dan Italië.
Nu gaan we zien hoe inventief dit team is en wat ze allemaal gaan ondernemen om overmorgen op de speciaal gecharterde boot te zitten die ons naar Egypte brengt. En het is wel de bedoeling dat je dit zelf oplost, dus geen serviceteam die achter de rally aanrijdt.
Vandaag een test in de bergen, met de ervaring van gisteren is het een strijd tussen gaspedaal van mij en rempedaal van José . Het is een overwinning voor het rempedaal geworden. We worden ons langzaam maar zeker bewust van het feit dat aankomen de voorkeur geniet. Van ons valt in het klassement niet veel te verwachten dus hebben we meer tijd voor reisverhalen en misschien leuke foto's.
Onze mede rallyrijders hebben hoofdzakelijk fourwheeldrives, of speciaal geprepareerde moderne auto's. Dus voor ons is dit kansloos, en we moeten niet in de verleiding komen, om toch een traject te willen rijden, wat niet te doen is. Dus goed de kaar bestuderen en een alternatief zoeken in noodgevallen.

We zitten nu op de boot naar Griekenland en zien morgen verder nog steeds blij dat we nog mogen meedoen. .
Martin

• 05 Januari 2012 - 19:07

Michael Freriks:

Het is leuk om dit wat te volgen
    goede reis verder gr Michael
    Wel leuk he met een dame in de armen

• 05 Januari 2012 - 20:00

Annelies Schilderen:

Jose,
    Houd die Martin een beetje onder controle he? Die oude klassieke auto is geen springpaard? We willen je wel graag weer heelhuids terug zien op de woensdagavond.
    Veel plezier en rij voorzichtig !!!
    gr. schilderclub ben aa.
    Annelies

• 05 Januari 2012 - 21:39

Margit Brunet :

Goed om te lezen dat jullie heelhuids verder kunnen!Geniet ervan en wij reizen in gedachten met jullie mee... Warme groeten van Pim en Margit