9 januari 2012 Safaga - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 9 januari 2012 Safaga - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

9 januari 2012 Safaga

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

09 Januari 2012 | Egypte, Caïro

9 Januari 2012

Vroeg uit de veren er moet veel gereden worden. Renger is jarig en is erg blij met zijn fotoboek van de familie. Erg mooi gemaakt en een echte verrassing.
Na 260 kilometer de eerste proef in het zand. Hier gaat het direct al mis voor de plaatsen 1 en 2. Ze blijven in het zand steken en gaan veel tijd en plaatsen verliezen. Renger is jarig en doet het prima, komt niet vast te zitten en dat gaan we morgen zien in de uitslag. Een Belg met een Porsche 911 heeft een heel team gevormd met auto's die zijn spullen meeslepen. Hij is de snelste in het zand en zal wel een beetje stijgen. Wij rijden op plaats 29 en vinden dat wel prima. Ook de 2 e en 3e proef slaan wij over omdat je in het zand niet kunt zien hoeveel 150 meter is zonde Tripmaster. Jose is van de leg en verdrietig omdat ze zo graag wil. Na aankomst in het hotel gaan wij opzoek naar een nieuwe sensor en vinden deze eerst bij de Belgen om vast te stellen dat hij niet past. vervolgens komt er een Engelsman voorbij die zegt dat hij wel de juiste heeft. Ben, een Belgische monteur, is zo aardig om het ding te monteren en we hopen dat hij het volhoud tot Nairobi waar een nieuwe in het hotel ligt als alles goed gaat. Onderweg de nodige ongelukken gezien, het lijkt wel of deze mensen niet veel om hun leven geven. Ze rijden als zotten met versleten rommel. Onbegrijpelijk als je ziet hoe ze met hun tijd omgaan en toch zoveel haast hebben in het verkeer.

Renger krijgt na de diner nog meer cadeautjes van kinderen en kleinkinderen en heeft zelfs vuurwerk meegebracht om aan te steken voor het hotel.

Nu is het wachten op de veerboot die ons van Egypte naar Saudi Arabië zal brengen.

Martin

• 09 Januari 2012 - 20:49

Fons Aaldering:

Ik ben toch wel blij dat wij gewoon met de KLM naar het zuiden afzakken en niet zoals jullie met dat ouwe materiaal !!
    Rij maar een beetje voorzichtig, je bent er nog niet.....

Mazzel !

Fons (en Marianne natuurlijk)

• 09 Januari 2012 - 21:28

Mars:

Nou Pap, wanneer jullie terugkomen moet je maar eens aan je debuutroman beginnen hoor! Leuk om jullie zo op de voet te volgen. Kus en zet um op!

• 10 Januari 2012 - 09:08

Michael Freriks:

Ik vind het prachtig om te lezen
    als ik de postcode kanjer win
    dan ga ik volgend jaar mee rupsbanden op men Mazda Demion en karren maar
    als ik Arnhem haal ben ik blij.
    Ik vind het knap hoor wat je doet
    succes dag Martin en zus

groetjes Michael F