11 Januari 2012 Saudi Arabië - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 11 Januari 2012 Saudi Arabië - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

11 Januari 2012 Saudi Arabië

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

11 Januari 2012 | Saudi Arabië, Djedda

11 januari
In Yanbu zijn we onze gereedschapskist kwijtgeraakt, uit de achterbak gestolen. Jammer maar zonder moet het ook lukken, en er zijn genoeg auto's die er nog wel een hebben. Bij anderen zijn gps yellowbrick, en nummerplaten weg. En dat in dit land?
Vanaf de aankomst, met de Ferry in Saudi Arabië hebben we (de dames) in een djebba gelopen. Ook weer een hele er ervaring. Je bent een tweederangs burger, en je ziet heel weinig vrouwen. Alles wordt gedaan door mannen. Vrouwen mogen niet rijden, en hoe ze dat doen met de kinderen naar school brengen, en naar het zwembad of de bieb, is me een raadsel.
Het landschap onderweg is een hele grote zandbak, met aan de horizon grote industrie voor de olie. De wegen zijn breed, en de afstanden gigantisch.
Men verbaasd zich wel over onze oude Volvo, en hebben veel bekijks.
Morgen verder