21 januari 2012 Morogoro - Reisverslag uit Morogoro, Tanzania van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 21 januari 2012 Morogoro - Reisverslag uit Morogoro, Tanzania van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

21 januari 2012 Morogoro

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

21 Januari 2012 | Tanzania, Morogoro

21 januari 2012

Christine belt ons in paniek, zij heeft met Patrick de nacht in de auto doorgebracht en bij een politiepost twee uurtjes geslapen. Wij vertellen ze wat we gaan doen en we zullen ze vandaag wel weer ergens zien. Ons besluit is om eerst bij de garage langs te gaan en de bouten aan te draaien die gisteren het verontrustende geluid gaven. Het valt allemaal mee maar een auto van die leeftijd is niet voorzien van isolatie en geeft dus elk rammeltje door naar binnen. Met een Duits team trekken we samen op naar Mbeya. Dwars door een nationaal park gaat de reis, we worden wel verzocht om niet te snel te rijden maar met allemaal dieren langs de weg let je vanzelf goed op, je wilt niet tegen een giraf rijden. We zien Patrick en Christine en zij vertellen onder het genot van prima koffie bij een Zwitser met een restaurant midden in een park in Tanzania wat ze allemaal is overkomen. Zij hebben de brandende Porsche gezien en foto's gemaakt. Aangekomen op het kruispunt waar wij de deelnemers aan de World cup weer treffen zien we aan de mensen en de auto's hoe het geweest is. Alles en iedereen is rood van het zand en de schade is aanzienlijk. Zijn wij even blij dat we dit gemist hebben!!! Een engels setje mannen is over de kop gevlogen en de auto kan na de rally gelijk naar de sloop. Door de rolbar in de auto zijn ze zelf beschermd maar het ziet er allemaal triest uit. Een ander stel Engelsen met hun Datsun 240 Z blijft maar doorgaan met stom rijden en vervolgens twee keer zo lang sleutelen, hier helpt echt niets tegen. Als ze rijden, scheuren ze vriendenijk iedereen voorbij om vervolgens in een gat in de weg te rijden en voor uren stil te staan.

Martin