30 december 2011 Brooklands - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 30 december 2011 Brooklands - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

30 december 2011 Brooklands

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

30 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is lekker rustig in het verkeer en de auto voelt goed aan. We reizen via Antwerpen en Gent naar Calais. daar gaan we vlot door de tunnel en staan we plotseling in Engeland. Gelukkig regent het,iets anders zou een teleurstelling zijn. De Engelsen zijn schijnbaar ook allemaal een kalkoen aan het vangen of braden of misschien wel de restjes aan het verwerken tot een Turkeypie. Wij weten het niet.
Wel weten we dat we een paar dagen kunnen uitrusten van alle stress door auto en voorbereiding in een prima hotel direct naast het nieuwe hoofdkwartier van Mercedes en het oude Brooklands. Een van de meest historische plekken als het om de Engelse auto-industrie gaat. De iridiumtelefoon doet het direct na inschakeling en pincode. De kaart heb ik in Duitsland besteld en misschien ligt het daar aan. We hebben de eerste medestrijders gesproken,een echtpaar uit Canada met een Toyota 4 weel drive. Zij waren ook deelnemer aan de Peking/Parijs met een Rolls en hebben 21 gaatjes opgelopen in de diverse banden en de dynamo is stuk gegaan. Gek eigenlijk dat zulke informatie direct naar buiten rolt bij een eerste kennismaking op de parkeerplaats. Leuke mensen.
Vandaag controleren we alles nog maar een keertje en kijken stiekem naar andere auto,s. Alles lijkt nieuw of zelfs beter dan uit de fabriek. Je ziet banden die je nog nooit gezien hebt, lampen om een fabriekshal mee te verlichten. De Australiërs
hebben een complete wegafzetting aan de voorkant gemonteerd, ze verwachten veel groot wild neem ik aan. Komen wij aan met 2 extra Hella,s en 4 busbanden. gelukkig hebben we er nog 2 extra voor het geval dat......
We ontmoeten een Belgisch paar, Patrick en Christine, die hun eerste grote rally gaan rijden.
Maar goed dat ze niet weten wat er allemaal op hun pad komt.
We zullen ze nog heel vaak tegen komen.
Morgen oudjaar, we gaan een nieuw jaar en nieuwe avonturen tegemoet en beginnen met Kaapstad.

Martin Aaldering

• 30 December 2011 - 10:53

Michael Hartkamp:

Hallo Martin & José,

Heel veel plezier en succes met de rally! Leuk om jullie updates via hier te kunnen lezen.

Alvast een goed uiteinde en een nog beter begin en vervolg van 2012. Maak er een mooi jaar van ;-)

Groeten
    Michael

• 30 December 2011 - 17:19

Renger En Gerda:

Word een beetje depri van je verhaal
    want ik heb niet eens extra lampen wel een reparatiesetje voor lekke banden, dat kan misschien helpen.
    Morgenochtend 7.00 vertrekken wij.
    we hopen jullie zaterdagavond te zien

• 31 December 2011 - 08:55

Michael Freriks:

Veel succes allemaal en een prettige
    jaarwisseling