29 oktober 2012 - Reisverslag uit Innamincka, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 29 oktober 2012 - Reisverslag uit Innamincka, Australië van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

29 oktober 2012

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

01 November 2012 | Australië, Innamincka

29 oktober 2012

Van Innamincka naar Parachilna
Alle yerrycans gevuld, en met de zon links van ons, vertrekken we verder naar het zuiden. Innamincka is ook zo'n verlaten oord, voor enkel backpackkers.
Wel zien we onderweg, dat er naar olie wordt geboord.
We krijgen een prachtig stuk te rijden door de Strzelecki Dessert, ook weer vernoemd naar een pionier, en er zijn er wat geweest. Toch hebben velen hun leven hier vroegtijdig zien eindigen. Het was bikkelhard, en in vroegere tijden de afstanden niet te overbruggen.
Vergeet niet, dat je ook nu nog steeds het risico neemt, en drie weken later ergens wordt gevonden. Maar wij hebben die weken altijd met drie dezelfde auto's opgereden. Krijg je pech, dan kun je elkaar helpen.
Wel zijn inmiddels Simon en jantje niet meer bij ons, en zien we later wel weer terug. Zij hebben heel veel geluk gehad, namen de verkeerde route, en belanden op een stuk weg ( nou ja weg) die was weggeslagen door de regen. Belanden vele meters lager met landcrouser en al meters diep. De auto is total los.
Dan missen inmiddels nog een stel, waar die zijn gebleven, weet ik niet.
Waarschijnlijk misten zij de luxe van het westen. Er is hier gewoon niets.
Morgen meer.