16 januari 2012 Moyale - Reisverslag uit Moyale, Kenia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu 16 januari 2012 Moyale - Reisverslag uit Moyale, Kenia van Martin en José AALDERING - WaarBenJij.nu

16 januari 2012 Moyale

Door: joseaaldering

Blijf op de hoogte en volg Martin en José

16 Januari 2012 | Kenia, Moyale

Van Moyale aan de grens op weg naar Marsabit. Slechts  246 Km. Wij weten dat de weg slecht is,waarschijnlijk net zo slecht als het hotel waar het voedsel en de accommodatie van een ongekend laag niveau is. we moeten zelfs gewapende agenten inhuren om niet helemaal van alles te worden ontdaan. De inwoners, groot en klein, schamen zich werkelijk nergens voor. Bedelen is hier geen sport meer maar een gewoonte. We zijn nog niet het gat uit of we zien twee hyena's op de weg lopen en een  eindje verderop een nest met bavianen die ons zo te zien wel als gezelschap zien zitten. We weten dat bavianen planten eten en geen mensen dus kachelen we rustig verder. Lekkere  buurt als je iets met de auto krijgt.
Verderop nog wat groot wild in vliegende uitvoering en ja de weg is slecht, bijzonder slecht. We zijn een uurtje onderweg en hebben ruim 20 km afgelegd als er iets knap onder de auto. Een U bold naar later blijkt. Deze bout houd de achteras van de auto aan de rest. Dit is nou net het onderdeel dat al bijna 50 jaar oud is en nooit afbreekt. Nou deze dus wel en ook nog op een vervelende plek. We kunnen geen kant op omdat de achteras zou afbreken en dan kunnen we gewoon de auto achter laten. De organisatie is zo verstandig geweest om bij hoge uitzondering een serviceteam in te huren met 2 schroevendraaiers en een schroefsleutel. Die komen inderdaad en stellen vast wat we al wisten. Terug naar Moyale gaan ze om na nog eens 3 uur te verschijnen met iets wat er op lijkt. Inmiddels is het 38 in de schaduw van een paraplu.Het lukt na een half uurtje en we gaan rijden. Onze achterstand is ca 6 uur en het is hier vroeg en snel donker. Langzaam maar zeker gaan we door het niemandsland Opweg naar Marsabit de grensplaats, zien we Renger en Pim aankomen.Terug van een barre om hun auto te repareren. later die nacht zien we ze nog eens . Een steen heeft hun carterpan weer lek geslagen en nu moeten ze echt uit de rimboe worden gesleept.  Wij komen  aan al is het inmiddels rond 12 uur en er is nog soep, de lekkerste soep van de wereld. de vreugde van de deelnemers die nog opzijn is groot. we slapen in een tent en dat slaapt geweldig. Volgende morgen balans opmaken. Martin